Bilen hopper ved igangsætning i 1. gear

Sidst opdateret for 3 år siden
Kentfp
Hej,

Jer er for nylig blevet Mini ejer, da jeg har købt en Mini 850 Saloon fra 1969 (MKII). desværre hopper og ryster bilen meget ved igangsætning i 1. gear. Skal der mon monteres en ny kobling eller har nogen erfaring med lignende symptomer og gode råd til afhjælpning?

Mvh Kent
Jasonsminiworld
hej Kent
tillyke med din ny mini. Der kan blive flere ting som for din mini til at hoppe og ryste..tjek din motor ophæng og se vis motor ikke sidder løse. En klassisk symptom er at pakdåse på krumtap bag af kobling er utæt. derfor kommer der olie på kobling. så skal den desvære skiftes og sikkert et ny kobling til.
Kentfp
Hej Jason,

Mange tak for info. Jeg synes egentlig at motor sidder ret stabilt og svinghjulspakning skulle være skiftet for ca. 7000 km siden. Dette er selvfølgelig ingen garanti for tæthed så jeg må nok i gang med et vinterorojekt.
Jasonsminiworld
vis du for svinghjul af vil du kunne se det med det sammen...det kraver dog en bestemt aftrækker til det
Jasonsminiworld
der findes også en rigtigt værktøj for at monter pakdåse så den ikke bliver skæv.. vis den er lidt skæve bliver den utæt...
Kentfp
Er det muligt at se om der lækkes olie til koblingshuset uden at afmontere endedæksel?
Jasonsminiworld
nej desvære ikke rigtigt.
Doghouse
Nederst på koblingshuset er der et lille hul med en " løs split" i, her vil det dryppe fra hvis pakdåse er utæt
Kentfp
Tusind tak for fif - jeg kravler under bilen i aften Smile
Jasonsminiworld

Doghouse skrev:

@Doghouse - Nederst på koblingshuset er der et lille hul med en " løs split" i, her vil det dryppe fra hvis pakdåse er utæt

Det er også rigtigt, det har jeg glemt, Smile det er derfor en forum er fantastisk. så kan alle hjælp hinanden. good luck!
Kentfp
Der sidder lidt olie på splitten og det er også fugtigt i bunden af dækslet for koblingshuset - så det er nok en ny kobling og svinghjulspakning der skal til før det bliver helt godt.
Du kan se alle debatter i dette debatområde.
Du kan ikke påbegynde en ny diskussion i dette debatområde.
Du kan ikke skrive nye svar i denne debat.
Du kan ikke oprette en afstemning i dette debatområde.
Du kan ikke uploade filer i dette debatområde.
Du kan downloade tilknyttede filer i dette debatområde.